Страница 161 — Учебник Spotlight 3. Student’s Book

Further Writing Practice — Практикуемся писать

1. Match the paragraphs to the topics — Озаглавь параграфы

1-1

  1. Ana’s favourite day is Friday. She gets up at eight o’clock. She has breakfast, then, she goes to school. — a) In the morning. — Любимый день Анны — Пятница. Она просыпается в восемь утра. Она завтракает, а затем идет в школу. — а) Утром.
  2. After school, Ana listens to music. She also plays games with her brother. They have a lot of fun together. — b) In the afternoon. — После школы Анна слушает музыку. Она также играет в игры со своим братом. — b) Днем
  3. Then, at nine o’clock, Ana goes to bed. Fridays are happy days for Ana! —  c) In the evening — Затем, в девять вечера, Анна идет спать. Пятница — счастливый день для Анны! — с) Вечером

2. Divide the text in paragraphs. Underline the words that start each paragraph. — Раздели текст на параграфа. Подчеркни слова с которых начинается каждый параграф.

2-1

Mark’s favourite day is Saturday. He gets up at nine o’clock. In the morning he has breakfast, then, he goes to the park. — Любимый день Марка — суббота. Он встает в девять утра, завтракает, а затем идет в парк.

In the afternoon, Mark watches television. He also plays computer games. — После полудня Марк смотрит телевизор. Он также играет в компьютерные игры.

Then, at ten o’clock, Mark goes to bed. Saturdays are a lot of fun for Mark! — Затем, в десять вечера, Марк ложиться спать. Марк хорошо проводит время по субботам!

3. Write what you usually do every day. Use the writing plan below. — Напиши, что ты обычно делаешь каждый день. Используй план.

3

In the morning I get up at six o’clock.he  I have breakfast, then, I go to school.

In the afternoon, I come back to my home, and do my homework. Then I play computer games or visit my friends.

Then, at nine o’clock I go to bed.


error: Content is protected !!