Учебник Spotlight 3. Student's Book. Страница 165

Страница 165 — Учебник Spotlight 3. Student’s Book

Further Speaking Practice — Практикуемся говорить

Describing your room — Описание своей комнаты

Учебник Spotlight 3. Student’s Book. Страница 165

1. Take roles and read out. — Разыграйте по ролям

  • Maria: What’s your room like? — [Уотс ё ру:м лайк?] — Мария: Какая у тебя комната?
  • Anton: It’s blue and white. — [Итс блу: энд уайт] — Антон: Синяя и белая.
  • Maria: Is it big? — [Из ит биг?] — Мария: Она большая?
  • Anton: No, it’s not very big. — [Ноу, итс нот вэри биг] — Антон: Нет, не очень.
  • Maria: Is there a desk? — [из з’еэ: э дэск?] — Мария: А там есть стол?
  • Anton: Yes, there is a desk next to my bed. — [Йес, з’еэ: из э дэск нэкст ту май бэд] — Антон: Да, там есть стол рядом с моей кроватью.

2. Work in pairs. Use your own ideas and act out similar dialogues. — Работайте в парах. Используйте свои собственные идеи и разыграйте похожий диалог

Возможный ответ:

  • A: What’s your room like? — [Уотс ё ру:м лайк?] — Какая у тебя комната?
  • B: It’s green and brown. — [Итс гри:н энд браун] — Зеленая и коричневая.
  • A: Is it big? — [Из ит биг?] — Она большая?
  • B: Yes, it’s big. — [Йес, итс биг] — Да, она большая.
  • A: Is there an armchair? — [Из з’еэ: эн а:мчеэ:?] — А там есть кресло?
  • B: No, there isn’t an armchair but there is chair next to my desk. — [Ноу, з’еэ: изнт эн а:мчеэ: бат з’еэ: из чеэ: нэкст ту май дэск] — Нет, там нет кресла, но есть стул рядом со столом.

Talking about routines — Говорим о каждодневных делах

1. Take roles and read out. — Разыграйте по ролям

  • Dimitri: What time do you get up in the morning? — [Уот тайм ду ю гет ап ин з’е мо:нин:?] — Во сколько ты встаешь утром?
  • Eva: At seven o’clock. I have breakfast and I go to school. What about you? — [Эт сэвэн о клок. Ай хэ’в брэкфэст энд ай гоу ту ску:л. Уот эбаут ю?] — В семь утра. Я завтракаю и иду в школу. А ты?
  • Dimitri: I usually get up at seven too. What time do you go to bed? — [Ай ю:жуэли гет ап эт сэвэн ту:. Уот тайм ду ю гоу ту бэд?] — Я обычно встаю в семь утра тоже. А когда ты ложишься?
  • Eva: At nine o’clock. But at the weekends I go to bed at ten. — [Эт найн о клок. Бат эт з’е уи:кэндз ай гоу ту бэд эт тэн] — В девять вечера. Но по выходным я ложусь спать в десять.

2. Work in pairs. Use your own ideas and act out similar dialogues. — Работайте в парах. Используйте собственные идеи и разыграйте похожий диалог

Возможный ответ:

  • A: What time do you have lunch in the afternoon? — [Уот тайм ду ю хэ’в ланч ин з’и афтэ:ну:н?] — Во сколько ты обедаешь днем?
  • B: At one o’clock. Then I visit my friends and do my homework. What about you? — [Эт уан о клок. З’эн ай визит май фрэндз энд ду май хоумуёк. Уот эбаут ю?] — В час дня. Затем я иду к друзьям и делаю домашнюю работу. А ты?
  • A: I usually have lunch at twelve o’clock. What time do your parents come back to home? — [Ай ю:жуэли хэ’в ланч эт туэлв о клок. Уот тайм ду ё пэрэнтс кам бэ’к ту хоум?] — Я обычно обедаю в двенадцать. А в какое время твои родители возвращаются домой?
  • B: They come back to home at seven o’clock in the evening — [З’ей кам бэ’к ту хоум эт сэвэн о клок ин з’и и:внин:] — Они возвращаются домой в семь вечера.