Учебник Spotlight 4. Student’s Book. Часть 1. Страница 43



Страница 43 — Учебник Spotlight 4. Student’s Book. Часть 1

3. Listen and read — Прослушай и прочитай

Учебник Spotlight 4. Student’s Book. Часть 1. Страница 43

  1. So? That’s how you make a Pirate’s fruit salad! Now, it’s your turn! — Ha! Easy! — [Соу? З’э’тс хау ю мэйк э Пайрэтс фру:т сэ’лэд! Нау итс ё тё:н! — Ха! И:зи!] — Итак. Вот как ты делаешь Пиратский салат! Теперь твоя очередь! — Ха, легко!
  2. Paco? How many mangoes do we need? — Not many. Only two, I think. — [Пакоу? Хау мэни мэ’нгоуз ду уи: ни:д? — Нот мэни. Онли ту:, ай с’ин:к.] — Пако? Сколько манго нам нужно? — Не так много. Только два, я думаю.
  3. Can you pass me the lemon, please? — Sure. Here you are! — [Кэ’н ю пас ми з’е лемэн пли:з? — Шуэ. Хиэ: ю а:!] — Ты можешь передать мне лимон, пожалуйста? — Конечно, вот!
  4. Make sure you put a lot of sugar in it. — OK! A lot of sugar! — [Мэйк шуэ ю пут э лот оф шугэ ин ит. — Окей! Э лот оф шугэ!] — Убедись, что ты кладешь много сахара в него. — Хорошо! Много сахара!
  5. Look, it’s ready! — It looks great! — [Лу:к, итс рэди! — Ит лу:кс грэйт!] — Смотри, готово! — Выглядит здорово!
  6. Uggh! What’s in it? — Oops! There isn’t any sugar in it, but there’s a lot if salt! — [Угр! Уотс ин ит? У:пс! З’еэ: изнт эни шугэ ин ит, бат з’еэ:з э лот оф со:лт] — Фу! Что это? — Опс! Здесь нет сахара, но много соли!

4. What’s wrong with Larry’s salad? Read again and complete. — Что не так с салатом Ларри? Прочитай снова и напиши.

Ответ:

There’s a lot of salt in it. — [З’еэ:з э лот оф со:лт ин ит] — В нём много соли.