Учебник Spotlight 6. Student’s Book. Страница 72

Страница 72 — Учебник Spotlight 6. Student’s Book

1. Look at the sign. Where can you see it? In an airport? In a train station? In a park? What can you do there? — Посмотри на знак. Где ты можешь его увидеть? В аэропорте? На железнодорожном вокзале? В парке? Что ты можешь там делать?

Учебник Spotlight 6. Student’s Book. Страница 72

Возможный ответ:

We can see this sign at public places with lots of people such as train stations, hotels, airports, stadiums, museums. The lost property services store lost things and give them back to owners — Мы можем увидеть этот знак в общественных местах с большим количеством людей, вроде вокзалов, отелей, аэропортов, стадионов, музеев. Бюро находок хранят потерянные вещи и возвращают их хозяевам.

2. Read the sentences. They are from a dialogue at the lost property desk. Which did the office clerk say? — Прочитай предложения. Они из диалога в столе находок. Что говорил служащий?

• Excuse me. Is this the lost property office? • What can I do for you? • Where did you leave it? • What does it look like? • What was in it? • Let’s have a look Inside to check. • Thank you very much. • You are welcome.

Ответ:

  • Office Clerk: What can I do for you? — Что я могу сделать для вас?
  • Office Clerk: Where did you leave it? — Где вы его потеряли?
  • Office Clerk: What did it look like? —  Как он выглядел?
  • Office Clerk: What was in it? — Что было в нем?
  • Office Clerk: Let’s have a look inside to check. — Давайте заглянем внутрь и проверим.
  • Office Clerk: You are welcome. — Пожалуйста

3. Listen and read the dialogue. Which is Mr Sanders’ suitcase? — Прослушай и прочитай диалог. Какая из сумок принадлежит мистеру Сандерсу?

Учебник Spotlight 6. Student’s Book. Страница 72

  • Mr Sanders: Excuse me. Is this the lost property office? — Извините, это бюро находок?
  • Office Clerk: Yes. What can I do for you? — Да. Что я могу сделать для вас?
  • Mr Sanders: I lost my bag and I would like to report it. — Я потерял мою сумку и хотел бы заявить об этом.
  • Office Clerk: Where did you leave it? — Где вы её потеряли?
  • Mr Sanders: I think I left it on the 9 o’clock train from Leeds. — Думаю, я оставил её в девятичасовом поезде из Лидса.
  • Office Clerk: What does it look like? — Как она выглядела?
  • Mr Sanders: It is a big leather bag. — Это большая кожаная сумка.
  • Office Clerk: What colour is it? — Какого цвета?
  • Mr Sanders: It’s brown. — Коричневого
  • Office Clerk: Does it have a handle? — У нее есть ручки?
  • Mr Sanders: Yes, It does. — Да.
  • Office Clerk: What was in it? — Что было в ней.
  • Mr Sanders: Some clothes and my camera, a Nikon 325. — Одежда и мой фотоаппарат Никон 325.
  • Office Clerk: OK … I have some bags over here. Do any of these look familiar? — Хорошо… У меня тут есть несколько сумок. Какая-нибудь из них вам знакома?
  • Mr Sanders: Yes, mine is the one in the corner. — Да, моя вон та в углу.
  • Office Clerk: Let’s have a look inside to check … A couple of T-shirts and your camera. Here you are. — Давайте заглянем внутрь и проверим… Пара маек и ваша камера. Вот.
  • Mr Sanders: Thank you very much! — Спасибо большое!
  • Office Clerk: You’re welcome. — Пожалуйста.

Ответ:

I think it’s the second bag on the picture. There are T-shirts and a camera inside Mr Sander’s bag? — Я думаю, это вторая сумка на картинке. Внутри сумки Мистера Сандера майки и камера.

4. Work in pairs. Imagine you lost your bag with the items below while travelling to London by train. Report the incident at the lost property office. — Работайте в парах. Представьте, что вы потеря ли свою сумку с предметами, изображенными ниже, когда ехали на поезде по Лондону. Опишите случай в столе находок.

Учебник Spotlight 6. Student’s Book. Страница 72

Возможный ответ:

  • Owner: Excuse me. Is this the lost property office? — Извините, это бюро находок?
  • Office Clerk: Yes. What can I do for you? — Да. Что я могу сделать для вас?
  • Owner: I’ve lost my bag and I would like to report it. — Извините. Я потерял свою сумку и хотел бы заявить об этом.
  • Office Clerk: Do you remember where you left it? — Вы помните, где вы ее оставили?
  • Owner: I left it on the 9 o’clock train from Oxford to London. — Я оставил ее в девятичасовом поезде из Оксфорда в Лондон.
  • Office Clerk: What does your bag look like? — Как она выглядит?
  • Owner: It’s a not very big handbag. — Это не очень большая ручная сумка.
  • Office Clerk: What colour is it? — Какого цвета?
  • Owner: It’s black. — Черная.
  • Office Clerk: What was in it? — Что было в ней?
  • Owner: My red checked hat, my blue umbrella, my sunglasses and my digital camera. — Одежда, моя красная шляпа, мой синий зонт, мои очки и цифровая камера.
  • Office Clerk: What kind of digital camera was in this bag? — Какого типа камера была в сумке?
  • Owner: It was Nikon Coolpix 775. — Это была Nikon Coolpix 775.
  • Office Clerk: I see. A similar bag is over there in the corner. — Понятно. Похожая сумка стоит вон в том углу.
  • Owner: Yes, that’s my bag! — Да, это моя сумка.
  • Office Clerk: Let me open it up first and check the items … Well… a checked cap, a blue umbrella, sunglasses and a digital camera. Let me see… Nikon Coolpix 775. Here you are. — Позвольте мне открыть ее сначала и проверить вещи… Так… кепка, синий зонт, очки и цифровая камер. Дайте посмотреть… Nikon Coolpix 775. Вот.
  • Owner: Thanks for all your help! — Спасибо за вашу помощь!

5. Listen and tick (√). Listen again and repeat — Послушай и отметь галочкой. Послушай снова и повтори

Учебник Spotlight 6. Student’s Book. Страница 72

Ответы:

/i:/: cheese, he, knee;
/iə/: cheers, dear, hear, near, deer